De customer journey is bij growth marketing de rode draad die door de strategie loopt. Hiermee worden de doelgebieden in kaart gebracht en wordt er gebruik gemaakt van de onderstaande “AAARRR” metrics, ofwel de “pirate metrics”.
Awareness
Acquisition
Activation
Retention
Revenue
Referral
Nadat deze metrics in kaart zijn gebracht, kan er per doelgebied een score worden opgesteld. Via deze score is makkelijk te zien welke doelgebieden al in orde zijn en bij welke er nog werk aan de winkel is. Aangezien u per doelgebied een score opstelt, kunt u veel experimenteren en aanpassingen maken onder doelgebieden waar de score lager uitvalt. Hierbij is het dus belangrijk om uw experimenten nauwlettend in de gaten te houden en korte tijdschema’s voor uw experimenten aan te houden. Zo kunt u dynamisch mee veranderen als u ziet dat een van uw aanpassingen niet het gewenste effect heeft.
De customer journey is van groot belang om een fijne klantervaring op te stellen en deze hopelijk te overtuigen van uw bedrijf en meer mensen naar u te verwijzen.