Ga naar de inhoud

Benieuwd naar onze offline en online marketing service? Lees verder wat wij voor u kunnen betekenen. Liever eerst meer uitleg?

Delauw Marketing banner

•    Gelimiteerd aantal klanten | Verdiepen volledig in uw bedrijf

•    Persoonlijke services | Op maat gemaakte services

•    Innovatief bedrijf | Continu verbeteren en up-to-date van de nieuwste trends

•    Waar voor uw geld | Lage tarieven en goede services

TRADITIONELE MARKETING vs ONLINE MARKETING

Traditionele marketing

Traditionele marketing is het geheel van alle offline marketing activiteiten die ervoor zorgen dat de verkoop van producten en/of diensten verhoogd wordt. Traditionele marketing zorgt ervoor dat u gemakkelijk de lokale doelgroep bereikt op specifieke locaties.

Hierin bieden wij diverse mogelijkheden; flyers, balie displays, sponsoring promotiemateriaal en tijdschriften

“Traditional marketing talks at people”

balie display
portfolio 1

Online marketing

Online marketing is al mogelijk met een kleiner budget. Deze vorm maakt vaker gebruik van een pull-methode i.p.v. een push-methode. Het zorgt voor een makkelijke en specifieke targeting van uw gewenste doelgroep. 

Op het gebied van online marketing bieden wij de volgende mogelijkheden: social media, infographics, blogs en online advertenties. Daarnaast zijn traditionele marketing uitingen, zoals tijdschriften, ook online te publiceren.

“Online Marketing talks with people”

STAPPEN | OFFLINE EN ONLINE MARKETING

Stappen Offline & Online Marketing

Allereerst zal bij elke offline en online marketing een afspraak worden ingepland. Zo kunnen wij tezamen de aanleiding, doelen en wensen bespreken en doelgericht te werk gaan. Daarnaast kunt u van te voren al een voorkeur of idee hebben over de vormgeving en distributie. Hierdoor is stap 3 wellicht overbodig.

Indien u toch niet precies weet welke uitingen het meest geschikt zijn, zullen wij onderzoek doen. Dit onderzoek kijkt naar de doelgroep; waar actief en welke voorkeuren. Hierdoor zorgen wij ervoor dat de gewenste boodschap bij de klant terecht komt.

 

Deze resultaten worden kort teruggekoppeld en indien akkoord zal de uitwerking van de marketinguitingen van start gaan.

Het is afhankelijk van de wensen hoelang het geheel duurt. Veelal bij flyers of ander offline materiaal wordt circa 2 weken gerekend (i.v.m. drukwerk). Voordat het wordt gedrukt of online wordt geplaatst wordt altijd eerst met u overlegd.

Bij de uitingen kunnen wij de resultaten monitoren. Wilt u meer resultaat? Dan zorgen wij voor bijsturing en optimalisatie.

online marketing & offline marketing

SERVICES | OFFLINE EN ONLINE MARKETING

online adverteren, flyers, magazines, brochures, sponsoring
billboards, social media, e-mail marketing, affiliate marketing
marketing advertenties
marketing flyers design magazines ontwerp
marketing sporsoring
marketing brochures ontwerp
marketing billboards
marketing social media posts content creatie
marketing e-mail marketing
internet marketing affiliate marketing

Bekijk onze portfolio webpagina voor eerder werk.

Delauw Marketing

FAQ | OFFLINE EN ONLINE MARKETING

Marketing maakt veelal onderscheid tussen de offline en online gebieden van marketing.

Wat is online marketing?

Bij online marketing wordt marketing ingezet waarbij gebruik wordt gemaakt van het internet. Alle marketingactiviteiten die online plaatsvinden vallen onder deze categorie. Het voordeel van online marketing is dat de marketinguitingen effectief gemeten kunnen worden, waardoor de resultaten inzichtelijker worden. Vaak wordt online marketing ook wel aangeduid als digitale marketing.

Online marketing services:

Wat is offline marketing; Offline marketing is een traditionele vorm van marketing hierbij wordt geen internet gebruikt. Deze categorie van marketing wordt nog steeds veel gebruikt omdat het een effectieve manier van marketing kan zijn. U kunt persoonlijk uw content / boodschap aan de klant geven. Denk maar aan een op-maat-gemaakte, persoonlijke brochure of folder, ideaal voor tijdens het wachten op een afspraak!

Offline marketing services:

  • Advertenties in bladeren
  • Ontwerpen en verspreiden van flyers
  • Sponsoring
  • Brochures design
  • Billboards creatie
  • Tijdschriften maken

Het combineren van offline en online marketing is aan te raden. Veel organisaties maken gebruik van meerdere kanalen die aan elkaar verbonden zijn, waardoor er multi-channel marketing ontstaat. Dit zorgt voor hogere awareness en engagement (interactie met de klant). Het is van belang dat u uw klant een keuze geeft op welk platform/device zij met u in contact willen komen.

Offline- en online marketing hebben elk hun eigen minpunten en pluspunten. Bekijk onderstaande overzicht voor de voordelen en nadelen van offline marketing:

Voordelen van offline marketing:

  1. Het kan gericht zijn op lokale markten: Offline marketing, zoals het plaatsen van advertenties in lokale kranten of het verspreiden van flyers, kan effectief zijn bij het bereiken van potentiële klanten in een bepaald gebied.

  2. Het kan tastbaar zijn: Fysieke marketingmaterialen zoals brochures, flyers en visitekaartjes bieden de mogelijkheid om een tastbare indruk achter te laten bij potentiële klanten. Wel kan ontwikkeling hiervan een uitdaging zijn. Hulp nodig? Wij helpen je graag verder! Bekijk op onze portfolio webpagina eerdere projecten (e.g. flyer en tijdschrift)

  3. Het kan persoonlijker zijn: Evenementen zoals beurzen en conferenties geven bedrijven de mogelijkheid om persoonlijk in contact te komen met hun doelgroep.

Nadelen van offline marketing:

  1. Hoge kosten: Het produceren en distribueren van offline marketingmaterialen kan duur zijn, vooral als je de materialen op grote schaal wilt verspreiden.

  2. Minder meetbaar: Het is moeilijker om de effectiviteit van offline marketing te meten, omdat het moeilijk te traceren is hoeveel mensen daadwerkelijk door de advertenties of flyers worden bereikt.

  3. Minder flexibel: Offline marketingcampagnes zijn minder flexibel dan online marketingcampagnes, omdat wijzigingen in campagnes bijvoorbeeld vaak meer tijd en moeite kosten.

Zoals bij voorgaande vraag duidelijk is geworden heeft offline marketing zowel voor- als nadelen. Bekijk onderstaand het overzicht met de voordelen en nadelen van online marketing:

Voordelen van online marketing:

  1. Lage kosten: Online marketing kan in vergelijking met offline marketing vaak relatief goedkoop zijn.

  2. Meetbaarheid: Online marketingactiviteiten kunnen vaak nauwkeurig worden gemeten. Zo kun je bijvoorbeeld zien hoeveel mensen je website hebben bezocht, waar ze vandaan komen en welke acties ze hebben ondernomen.

  3. Grote doelgroep: Online marketing kan je helpen om een groot publiek te bereiken. Er zijn miljarden internetgebruikers wereldwijd.

Nadelen van online marketing:

  1. Kan overweldigend zijn: Er zijn veel verschillende online marketing kanalen en strategieën, wat overweldigend kan zijn voor sommige bedrijven. Zo wordt het online gedeelte van de marketing (ter bevordering van online vindbaarheid) vaak opgesplitst in SEO en SEA. Om hier meer over te lezen en jouw strategie beter vorm te kunnen geven kan je deze marketingblog raadplegen.

  2. Het kan minder persoonlijk zijn: Online marketing kan minder persoonlijk zijn dan offline marketing, omdat het moeilijker is om een persoonlijke connectie te maken met je doelgroep.

  3. Het kan snel verouderd zijn: De technologie achter online marketing verandert voortdurend, waardoor het belangrijk is om je online marketingstrategie voortdurend bij te werken.

Het is belangrijk om te onthouden dat zowel offline als online marketing nuttig kunnen zijn, afhankelijk van bedrijfsdoelen, doelgroep en budget. Bedrijven kunnen kiezen om beide marketinggebieden te combineren om een ​​volledig afgeronde marketingstrategie te ontwikkelen en dus zowel online als offline methoden gebruikt.

Een marketingbureau is gespecialiseerd in de vormen- en uitwerking van marketing. U kunt bij een marketingbureau terecht voor advies over offline en online marketing. Daarnaast helpt een marketingbureau u met de juiste marketing die aansluit bij uw wensen en doelen. Zij kunnen ervoor zorgen dat de marketing op een professionele en effectieve manier wordt uitgewerkt voor de beste resultaten.

Marketingbureaus passen vaak een online marketing funnel toe. Dit is een soort van trechter van doelstellingen. Het doorloopt fasen van uw (potentiële) klanten; ‘bezoeken, boeien, beslissen, bestellen, betalen en binden’. De essentie van de funnel ligt in het daadkrachtig behalen van behoefteherkenningen, informatie vergaren, het evalueren van de resultaten en de alternatieven, de juiste keuze betreft marketinguitingen en het tevreden stellen van uw klanten. Een marketingbureau staat stil bij ieder onderdeel van het proces om ervoor te zorgen dat uw marketing geoptimaliseerd wordt.

Uw marketinguitingen zullen de juiste boodschap overbrengen aan de (potentiële) klanten en ervoor zorgen dat uw organisatie professionaliteit uitstraalt.

Het is inderdaad mogelijk om een marketingcampagne zelf uit te werken, echter is dit niet aan te raden. Een marketingcampagne moet aan veel eisen voldoen, wil deze optimale werking hebben. Wanneer u zelf een marketingcampagne opzet, loopt u risico dat veel promotie geld en tijd verloren gaan, doordat niet aan alle eisen wordt voldaan. Een marketingbureau hanteert bewezen functionele strategieën, zodat resultaten gegarandeerd zijn.

Daarnaast is voor de ontwikkeling van het promotiemateriaal vaak enige expertise in designtools vereist. Zo zal bij de ontwikkeling van een tijdschrift bijvoorbeeld InDesign moeten worden gebruikt. Zo kan alles netjes uitgelijnd worden, kloppen de maten en krijgt het een professionelere uitstraling.

tijdschrift marketing promotie

Een marketingbureau neemt de tijd en zorg van marketing voor u uit handen. De wensen en doelen van de klant zullen in acht worden genomen, waarbij de meest effectieve strategie en marketing worden gekozen. De experts zorgen ervoor dat de marketing aan alle eisen voldoet en werken deze op een professionele en effectieve manier uit. Hiermee worden onnodige hoge kosten voorkomen en de beste resultaten behaald.

De kosten voor het inzetten van een marketingbureau verschillen aanmerkelijk. Hierbij kan onderscheid gemaakt worden tussen de uurtarieven van ZZP’ers en volledige marketingbureaus. De gemiddelde prijs van ZZP’ers is circa €50,- tot €100,-. Een marketingbureau rekent vaak €70,- tot €150,-. Benieuwd naar onze tarieven?