Ga naar de inhoud

Benieuwd naar onze pay per click advertenties service? Lees verder wat wij voor u kunnen betekenen. Liever eerst meer uitleg?

Delauw Marketing banner

•    Gelimiteerd aantal klanten | Verdiepen volledig in uw bedrijf

•    Persoonlijke services | Op maat gemaakte services

•    Innovatief bedrijf | Continu verbeteren en up-to-date van de nieuwste trends

•    Waar voor uw geld | Lage tarieven en goede services

SERVICES | PAY PER CLICK ADVERTENTIES

bidding-strategie,-keywords,-doelgroep
ad-copy, landingspagina, monitoring
bidding strategie
keyword optimalisatie
doelgroep bepaling
ad copy
landingspagina optimalisatie
pay per click advertenties

STAPPEN | PAY PER CLICK ADVERTENTIES

Stap 1 tm 3 3

Eerst zal een afspraak worden ingepland om de wensen en doelen te bespreken. Vanuit hier worden de richtlijnen bepaald, zoals de gewenste campagne(s). 

Vervolgens wordt een onderzoek gestart om de juiste keywords en doelgroep te vinden. Dit is belangrijk om de kosten laag te houden en tegelijkertijd de effectiviteit te optimaliseren.

De experts beginnen na het onderzoek met het ontwerpen van een geoptimaliseerde advertentie, die aansluit bij de wensen van u en van de klant.

Tijdens fase 4 zorgen wij ervoor dat de zogenoemde Quality Score (hoe goed scoort de advertentie) wordt geoptimaliseerd om zo meer bereik te creëren en tijdens belangrijke piekuren ook zichtbaar te zijn.

De campagne krijgt een bidding strategie die past bij uw wensen. Hiermee gaat de advertentie van start. De bidding strategie wordt continu gemonitord en verfijnd. Het kan namelijk voorkomen dat marktbewegingen, door o.a. concurrenten, de biddingen veranderen. Zodra dat gebeurt zorgen wij ervoor dat dit meebeweegt en u altijd zichtbaar blijft.

Wij bespreken met regelmaat de resultaten en kijken of alles naar wens is. Daarbij kunt u altijd aangeven of u eventuele veranderingen wilt (nieuwe service promoten e.d.).

PPC stappenplan
Delauw Marketing

FAQ | PAY PER CLICK ADVERTENTIES

Pay-per-click (PPC) is een manier van internet marketing, waarbij de adverteerder per click op de geplaatste advertentie betaalt. De meest voorkomende vorm van pay per click advertenties zijn met advertenties binnen Google (Google Ads). Hiermee zal de website bovenaan de zoekresultaten komen te staan bij bepaalde keywords. De positie van concurrende advertenties wordt bepaald door de hoogte van de zogenoemde Ad Rank. De advertenties worden gerankschrikt van boven naar beneden binnen Google, waarmee de advertentie met de hoogste Ad Rank bovenaan komt te staan. De formule van de Ad Rank bestaat uit de Quality Score X het bod en de kosten per click (CPC) wordt berekend door de Ad Rank van degene onder je te delen door jouw Quality score.

Belangrijke aspecten van pay-per-click marketing: 

Een marketingbureau helpt bij het opzetten van een pay-per-click advertentie en brengt deze ook in werking. Het proces bestaat uit onderzoek, optimalistatie en uitwerking van de advertentie. Een professioneel marketingbureau werkt nauw samen met de klant om de advertentie naar wens en eisen te maken zodat de doelen worden behaald. Daarbij kan een marketingbureau helpen met het bepalen van de juiste strategie, waarmee de beste resultaten worden behaald.

Daarnaast kan een marketingbureau helpen met het gehele proces van social media advertenties en google adwords instellen (advertenties op google). Ze kunnen onderzoek doen voor keyword optimalisatie en ervoor zorgen dat de content / marketinguitingen goed aansluiten bij uw doelgroep.

Het is mogelijk om pay-per-click marketing zelf in handen te nemen. Echter komt er bij pay-per-click marketing veel kijken. De advertenties moeten uit meerdere onderdelen bestaan, zodat zij de juiste resultaten worden behaalt. Daarbij kunnen er hoge kosten ontstaan, wanneer de onderdelen van Ad Ranking niet juist worden uitgevoerd.

Het is belangrijk om enige ervaring te hebben op het gebied van PPC marketing om de advertenties succesvol te maken. Daarnaast moet er goed nagedacht worden over welke doelen u met de advertenties wilt behalen, voor welke doelgroep het is en op welke manier u het wilt promoten. Enkele manieren van online adverteren zijn: google adwords, social media advertenties, affiliate marketing, remarketing en biddingen. Daarbij moet ook nog nagedacht worden over op welke typen devices uw doelgroep het meest actief is.

Een marketingbureau is gespecialiseerd in pay-per-click advertenties. Zij zorgen ervoor dat de advertentie aansluit aan uw wensen. Daarbij maken zij gebruik van betaalde programma’s en tools, waarmee zij het onderzoek naar de juiste keywords kunnen achterhalen. Ook hebben zij kennis met de optimalistatie van de advertentie, zodat de juiste quality score kan worden behaald. Onjuiste biedingen kunnen ook onnodig hoge kosten met zich meebrengen.

Een marketingbureau is bekend met alle onderdelen van pay-per-click adverenties en zorgen ervoor dat alles correct wordt uitgevoerd, zodat de beste resultaten worden behaald. Hierdoor worden geen onnodige hoge kosten gemaakt.

De kosten voor het inzetten van een marketingbureau verschillen aanmerkelijk. Hierbij kan onderscheid gemaakt worden tussen de uurtarieven van ZZP’ers en volledige marketingbureaus. De gemiddelde prijs van ZZP’ers is circa €50,- tot €100,-. Een marketingbureau rekent vaak €70,- tot €150,-. Benieuwd naar onze tarieven?