Ga naar de inhoud

Wat is Paid Media?

Deze mediavorm omvat alle betaalde media. Hieronder vallen de categorieën: Paid search management, google display advertising, paid social advertising en sponsoring.

Door middel van deze mediavorm heeft u zelf de controle over hoe u wilt overkomen bij uw klanten. Daarnaast heeft paid media snel effect, zodra een advertentie online is verhoogt u gelijk uw vindbaarheid.

Het nadeel is, zoals de naam al zegt, dat het een betaalde vorm is van media (promotie). Zodra u besluit te stoppen met de betaalde media zullen enkele geboekte resultaten, zoals verhoogde bezoekersaantallen op uw website, direct weer teruglopen. 

Bij paid media is het van belang om vooraf een duidelijke strategie en doelen te bepalen, zodat de investering het waard is.

Door goed onderzoek voorkomt u onnodige kosten. Verdiep u in de investeringen / budgetbepalingen van concurrenten op het gebied van betaalde media. Hierdoor worden aspecten als PPC geoptimaliseerd.

Delauw Marketing helpt met het effectief inzetten van paid media. Wij gaan met u in gesprek en kijken wat uw wensen en doelen zijn, vervolgens presenteren wij u een door ons uitgewerkte persoonlijke plan van aanpak die aansluit bij uw eerder genoemde wensen en doelen. Vaak is het handig om de meeste resultaten te behalen om paid media in combinatie te doen met één van de andere media. Meer informatie over het PESO model?

delauw marketing

Paid Advertising

Het meest voorkomende onderdeel wat toebehoort tot deze media vorm is betaald adverteren via Google Ads. Dit wordt vaak ook omschreven als SEA.

De adverteerder betaald hierbij vaak per klik op de geplaatste advertentie. Bij dit onderdeel is het belangrijk een duidelijk doel op te stellen.

Zo kan je de advertentie vormgeving / type en target hierop aanpassen. Daarnaast is onderzoek naar zoektermen belangrijk om bijv. een efficiënte CPC of kosten per conversie te kunnen behalen. 

paid advertising
delauw marketing
paid media

Social Media Ads

Niet alleen door Google Adwords kan je gebruik maken van betaald adverteren. Tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden op het gebied van betaald adverteren met social media.

Hiervoor is het van te voren handig de juiste kanalen voor jouw merk te kiezen. Wil je hulp bij het zelf kiezen van de juiste kanalen? Bekijk dan onze blog ‘10 social media kanalen voor jou‘.

Interesse in onze social media marketing? Lees verder bij de marketingservice.

delauw marketing

Sponsoring

Ook al wordt er van sponsoring minder gebruik gemaakt dan van andere betaalde advertentie vormen, betekent niet gelijk dat dit niks voor jou kan betekenen.

Het is een betaalde manier van vindbaarheid creëren die al heel lang meegaat en kent daardoor ook vele varianten. Wil jij weten welke varianten er allemaal zijn om wellicht deze methode effectief te kunnen toepassen? Bekijk dan de sponsoring link.

sponsoring